-
Kan ik mijn laadpas in het buitenland gebruiken?
Gebruik je een internationaal laadproduct? Dan kun je in het buitenland bij een groot deel van de (snel)laadpunten terecht. Controleer hiervoor altijd de website of app van de laadpasaanbieder. Daar zie je waar je pas wordt geaccepteerd. Voor een MultiTankCard laadproduct is dat de EU Laadpas app. En bijvoorbeeld voor een Shell Recharge (NewMotion) laadproduct gebruik je de NewMotion EV Charging app.
-
Kan ik mijn laadpas bij Fastned gebruiken?
Ja, dat kan als je laadpasaanbieder samenwerkt met FastNed. Met je laadpas start je dan gemakkelijk een snellaadsessie. Koppel je je laadpas in je Fastned account, dan profiteer je van extra handige functies zoals Autocharge, het 'live' volgen van je laadsessies en krijg je een overzicht van alle laadsessies en meer!
-
Ik wil graag twee laadsleutels, kan dat?
Nee, helaas is het niet mogelijk om twee dezelfde laadproducten te gebruiken. Een laadsleutel en een laadpas gebruiken kan wel.
-
Bij welke laadpalen kan ik mijn laadpas gebruiken?
Dat is makkelijk! Met je laadpas kun je bij alle openbare (snel)laadpunten in Nederland terecht. In My ALD vind je eenvoudig de dichtstbijzijnde laadpunten. Wil je laden in het buitenland? Dat is mogelijk met de meeste laadpassen en bij een groot deel van alle (snel)laadpunten. Een overzicht van de publieke laadpalen vind je via de app van de laadpasaanbieder. Bij een MultiTankCard laadproduct is dit bijvoorbeeld de EU Laadpas app, bij een ENECO laadproduct is dit de MijnLaden app.
-
Wat kost elektrisch laden?
Tarieven voor elektrisch laden verschillen per laadpaalleverancier. Naast een kWh-prijs hanteren sommige leveranciers een starttarief of tijdtarief. Daarnaast zijn de kosten afhankelijk van welke laadpas je gebruikt. De meeste laadpasaanbieders hebben een app die de tarieven per laadlocatie toont. Gebruik je een MultiTankCard laadproduct? Kijk dan hier waar deze geaccepteerd wordt en wat de kosten zijn: https://www.mtc.nl/onze-diensten/elektrisch-laden/laadlocator
-
Wat heb ik nodig om automatisch te kunnen vergoeden?
Een automatische vergoeding (verrekening) vindt plaats tussen laadpuntleverancier, leaserijder, leasemaatschappij en werkgever. Deze service kan daarom alleen worden aangeboden bij een thuislaadpunt van een van onze partners. Daarnaast is het een must om een laadproduct (pas of sleutel) van dezelfde leverancier te gebruiken als de leverancier van het thuislaadpunt. Tot slot is er een hostingabonnement via ons nodig, die nemen we voor je op in het leasetarief.
-
Ik heb een thuislaadpunt van NewMotion en wil mijn pas en laadpaal aan elkaar te koppelen, hoe werkt dit?
Heb je een thuislaadpunt van NewMotion? Dan is het nodig om je pas en laadpaal aan elkaar te koppelen. Zo doe je dat: https://shellrecharge.com/nl-nl/solutions/klantenservice/helpcentrum/laadpas-activeren
-
Wat moet ik doen als mijn pas in het buitenland toch niet blijkt te werken?
Ga je naar het buitenland, neem dan voor de zekerheid altijd een creditcard mee. Lukt het niet om met je laadproduct een laadsessie te starten, scan dan de QR-code die op de publieke laadpaal staat. Er opent een website waar je je creditcard kunt koppelen en de laadsessie start.